Skip to Content Contact Us

אחר שבחרתם וילה בטוסקנה, חשוב כי תכירו את המקומות המרשימים, המחוזות, הכפרים, הערים והאתרים שטוסקנה מציעה. להלן מספר מקומות חשובים שלא מפספסים בטיול לטוסקנה.

מחוז קיאנטי

מחוז קיאנטי משופע בערים, כפרים ואתרים חשובים:

ראדה (Radda): כפר בקיאנטי שנבנה בימי הביניים, בין הנהרות ארבייה ופאסה, הכפר עשיר בכרמים ירוקים, שוכנים בו שרידים מקוריים של טירה עתיקה הקרויה פיאצה פרוצ’י.

גיולה (Gaiole): נוסדה במאות ה-13 וה-14 והיה מקום מסחר. באזור זה שזורים ארמונות רבים ולב ליבו של אזור זה הוא רחוב השוק דרך ריקאסולי, בו נמצא השוק שמחזיק את מוקד החיים המקומיים. גיולה מציעה יין ומאכלים נהדרים, נוף של מבנים עתיקים ונהר.

קאסטלינה (Castellina): הוא כפר הררי המציג מספר ארמונות אצילים שעברו שחזור, כמו כן, נמצא מבצר עתיק שתוכנן במחצית השניה של המאה ה-15 על ידי האדריכל הגדול ג’וליאנו דה סאנגלו. בקאסטלינה נמצאת כנסייה ניאו רומאית של סן סלווטורה שנבנתה מחדש לאחר מלחמת העולם השנייה. בביקור בקאסטלינה ניתן ליהנות מטעימות יין משובח ומעדנים יוקרתיים בחנות נקניקים באזור.

מונטריג’וני (Monteriggioni)

כל מי שנוסע בכביש המחבר בין סיינה ופירנצה, לא יוכל להתעלם לנוכח יופיה של מונטריג’יוני, ביצורים שניבנו על ידי סיאנסה במאה ה-13 כמגן כנגד צבא גואלף פלורנטין. האזור של מונטריג’יני מציע נוף מרהיב ורומנטי במיוחד. מספר קילומטרים מגבעת מונטריג’יני נמצאת פנינה קטנה הקרויה אבדייה איסולה, כפר מימי הביניים עם מנזר יפהפה העומד על הכביש הישן שחיבר את נתיבי עולי הרגל לאירופה .

אתרי ביקור נוספים בקיאנטי הם:

קאסטלו די מאלטו (CASTELLO DI MELETO), קאסטלו די ברוליו (CASTELLO DI BROLIO Chianti producer), באדיה העתיקה (BADIA A COLTIBUONO the ancient ABBAZIA), בורגו די סן פליצה (BORGO DI SAN FELICE), קאסטלו די פונטרוטולי (CASTELLO DI FONTERUTOLI), פיאווה די סן לאונינו (PIEVE DI SAN LEONINO), פאסיגנאנו (PASSIGNANO), טירה בכפר מונטפיוראלה (MONTEFIORALLE hamlet castle).

סאנסה (SENESE)

סן ג’ימיניאנו (SAN GIMIGNANO): מאופיינת במגדלים שהשתלטו על האזורים הכפריים של ואל דה אלזה, העיר התפתחה בימי הביניים מבחינה אומנותית וידועה בעיטורים המרשימים בכנסיות ובמנזרים בשטחה.

וולטרה (VOLTERRA): סיינה כיכר דל קאמפו- קתדרלה סנטה מריה דלה סקאלה- מוזיאון סיויקו.

סן קוויריקו דה אורקיה (SAN QUIRICO D’ORCIA): כפר שמור בסיינה, מציג חומות מהמאה ה-15 ו-14 צריחים שנשתמרו היטב במהלך השנים, כנסייה רומאית מפוארת קולגייט, פארק ציבורי גדול בסגנון איטלקי וחורשה מטופחת להפליא.

בגאנו ויגנוני (BAGNO VIGNONI): הוא כפר הנמצא דקות ספורות מסן קוויריקו, בו ספא מוכר עם 36 מעיינות מרפא בעומק של 1000 מטרים. במרכזו של הכפר ישנה בריכה עתיקה הפתוחה לציבור הרחב.

קאסולה דה אלזה (CASOLE D’ELSA): מציגה מספר ביצורים בשל היותה ממוקמת באזור אסטרטגי, מבנים מהמאה ה-14 אשר היו שייכים למשחות אצילים פיאודלים בקאסולה, כנסיית קולגייטה של סנטה מריה אסונטה, ארמון פרטוריו (בניין העירייה), מבצר גדול שנוצר בשנת 1352 וכיום משמש מקום משכנה של העירייה, בסמוך למקום נמצאים מספר כפרים מבוצרים של מנסאנו.

קולה די ואל ד’אלזה (COLLE DI VAL D’ELSA): העיר מפורסמת בזכות עבודות היד והקריסטל שלה. קולה היא יעד תיירותי חוב במיוחד, בשל השילוב של פינות מימי הביניים לצד סגנון הרנסאנס. המקומות החשובים ביותר בעיר הם: העירייה, ארמון בונינסגנה, ארמון אוסימבארדי, ארמון קמפניה, הקתדרלה, ארמון הבישוף, המוזיאון לאומנות מקודשת, ציורי ויה דלה שהיא הפינה האופיינית של העיר.

מונטלצינו (MONTALCINO): העיר מפורסמת מאוד בזכות היינות האדומים המשובחים שלה ובזכות היותה עיר מפוארת של אומנות. העיר משופעת ב-3000 דונם כרמים שמעניקים לעיר עושר ותהילה. ישנו מבצר שנבנה בשנת 1361 בזכותו הפכה העיר להיות לחשובה ביותר בסיינה. סמלה השני של העיר הו מגדל שנבנה במאות ה-13 וה-14, למרגלות המגדל נמצאת כיכר פיאצה דל פופולו ולוגיה גותית. במרכז ההיסטורי נמצאות הכנסיות של אגוסטינו ושל סנט אג’ידיו שמומלץ מאוד לבקר בהן, כמו גם המוזיאון העירוני שמציג ציורים ופסלים מהמאה ה-14 ועד המאה ה-20. אחת מיצירות המופת של העיר הוא מנזר של סנט אנטימו.

מונטפולצ’אנו (MONTEPULCIANO): היא עיר קטנה ומפוארת שהמורת האדריכלית שלה הובילה אותה להיות הפנינה של צ’ינקווצ’נטו (Cinquecento), העיר מציגה רחובות תלולים ובהם ארמונות יפים, כנסיות משולבות אומנות של אדריכלי הרנסאנס. בעיר ישנה כיכר פיאצה גראנדה המפוארת המכילה בתוכה את הדואמו, העירייה, ארמונות יפים מתקופת הרנסאנס ומשקיפה לעמק מרהיב ביופיו. העיר מונטפולצ’אנו היא מרכז תרבותי תוסס במיוחד ומתקיימים בו אירועים ידועים כגון: סדנת אומנות בינלאומית, מופע תיאטרון פופולארי וספא מרפא.

פיאנצה (PIENZA): האפיפיור פיוס השני כינה את העיר “עיר אידיאלית”, כיום, מוכרת העיר כאתר מורשת לאומי על ידי אונסק”ו. בשנת 1458 הפכה העיר לסמל הרנסאנס האיטלקי. פיאנצה מציגה קתדרלה מאירה המציגה יצירות של אומנים. פיאנצה מציגה את מרפסת פלאצו פיצ’ולומיניאוס (Palazzo Piccolominiwhose loggia) המציגה נוף פנורמי מעל ואל דה אורקיה, בית העירייה, ארמון הבישוף והמוזיאון שלו והכנסייה של סן פרנצ’יסקו.

עוד אתרים מעניינים בטוסקנה

טוסקנה עשירה באתרים היסטוריים רבים ובמונומנטים אומנותיים מדהימים בהם אפשר לבקר. להלן, מבחר אתרים מומלצים באזור טוסקנה:

באדיה פסיניאנו – BADIA PASIGNANO

הוא מנזר היסטורי שמקורו בשנת 1049 ונתרם. המנזר שוחזר וממוקם כ-30 ק”מ מפירנצה .

מונטפיורלה – MONTEFIORALE

הוא כפר בטוסקנה, היה מקום הולדתו של אמריגו וספוצ’י. הכפר ממוקם כקילומטר מערבה לגרבה. בשנת 1250 הפך הכפר למטה הליגה של עמק גרבה. כמו כן, לעיר שתי חומות וארבעה שערים. בעיר זו נמצאת הכנסייה המרכזית שנמצאת בשיפוצים.

חבל מארימה – MAREMMA

זהו אזור עצום באיטליה הגובל בים הטיראני ונמצא בחלק הדרום-מערבי ל טוסקנה. כיום נחשב מארימה לאחד מאזורי התיירות הנחשבים ביותר באיטליה, בשל המסורת העתיקה ותרבות טוסקנה שנשמרה. בנוסף ידוע האזור ביינותיו המשובחים ובאירוח הכפרי הייחודי שלו. ישנה עיירה בשטחה של מארימה הנקראת פיטגליאנו (PITGLIANO), בה נמצא בית כנסת ששוחזר והוא פתוח לקהל הרחב. ערים נוספות המומלצות באזור זה הן: סוראנו (SORNO) וסובאנה ( SOVANA) שתי עיירות פסטוראליות בהן תחושו כי אתם ממ חיים בתקופת ימי הביניים. מומלץ, חוויה אמיתית.

וולטירה – VOLTERRA

היא עיר בטוסקנה שבאיטליה, ידוע כעיר אטרוסקית עתיקה. עוד בהיסטוריה של העיר היתה מרכז אטרוסקי חשוב עם תרבות מקורית והיתה בית מגוריו של הבישוף. ישנם מקומות היסטוריים בולטים כגון: התיאטרון הרומי, פאלאצו דיי, פיאצה דיי (כיכר דיי), גלריית פינקוטקה, הקתדרלה של סנטה מריה אסונטה ומבצר מדיצ’י.

סאן ספולקרו – SANSEPOLCRO

היא עיר בטוסקנה שבאיטליה, ממוקמת בסמוך לנהר הטיבר וידוע כמקום הולדתו של הציירים: פיירו דלה פרנצ’סקה, רפאלינו דל קולה (תלמידו של רפאל) ואנגיאולו טריקה. העיר נודעת בתעשיית המזון שלה לרבות ייצור פסטה בטיוני. ישנו מוזיאון בעיר המכונה סיויקו האוסף במוזיאון כולל שלוש יצירות חשובות של פיירו דלה פרנצ’סקה ואוצרות רבים נוספים.

לה ורנה – LA VERNA

הוא ישוב על הר פנה, הממוקם במרכז האפיפינים בטוסקנה ומתנשא מעל לעמק ציורי מדהים, המכונה עמק קאסנטינו. ייחודיות המקום היא מקדש לה ורנה שהוקדש לפרנצ’יסקו מאסיזי.

כנסיית san Galgano

למעשה אלו הם שרידי כנסיה גותית מהמאה ה- 13. הכנסייה שוחזרה, שופצה וחודה. בסמוך אליה, קיים מבנה ששמו אראמו ( eremo) המציג כיפה בעלת מראה ייחודי.

מוזיאון דה – וינצ’י

מוזיאון דה וינצ’י שוכן בעיירה וינצ’י (VINCI) שהיא עיר הולדתו של לאונרדו דה וינצ’י, המוזיאון ממוקם כחלק מהנוף הטוסקני המסורתי. אוסף המוזיאון כולל בתוכו מאה מכשירים שעוצבו על ידי דה וינצ’י וכתבי יד מקוריים שלו הממחיים את כישרונו של האמן הדגול. כפר דה וינצ’י מציג נוף מרהיב וייחודי ואת ביתו ל דה וינצ’י בו שמורים חפצים מהעת ההיא.

מוזיאון השעווה בפירנצה

מוזיאון השעווה בפירנצה מציג בובות שעווה של אמנים גדולים שיצירותיהם שמורים במוזיאונים שונים ברחבי איטליה. בין האמנים נמצא את דמויותיהם של: גלילאו גליליי וליאונרדו דה וינצי . הביקור במוזיאון ממחיש את ייחודיותה של טוסקנה בתקופת הרנסנס ומציג דרך אומנות את עלילותיה של העיר פירנצה.

אולי יעניין אתכם גם...

אגם גרדה למשפחות

חופשה באגם גרדה אגם גרדה נחשב אגם גדול מוכר ביותר מכל האגמים שבצפון איטליה. אגם גרדה מוקף בערי נופש פסטורליות, מגוון מקומות בילוי וטיול עבור קבוצות, זוגות ומשפחות. להלן, מספר אפשרויות בילוי באזור אגם גרדה אזור האגמים שבאיטליה ובייחוד אגם

Date published | 7 בAugust 2018
Read more

וילות בטוסקנה למשפחות עם ילדים

כיצד משיגים וילות בטוסקנה עם בריכה? כאשר הנכם פונים לחברת תיירות מסוימת במטרה שתמצא לכם וילה בטוסקנה, חשוב שתדעו מספר דברים. לא די בכך שתקבלו פרטים יבשים לגבי וילה בטוסקנה, או שיתנו לכם להציץ בתמונת וילה בטוסקנה. לפי זאת לא

Date published |
Read more
Contact 03-5224990